Verhuischecklist
Verhuizen is een gigantische klus en er komt veel bij kijken als je gaat verhuizen. Omdat er zoveel tegelijkertijd moet gebeuren, is er altijd de kans dat u belangrijke zaken vergeet. Daarom is een verhuischecklist enorm handig. Met een verhuischecklist heeft u een overzicht van alle dingen die moeten gebeuren. Easy Moving vertelt u graag meer over wat belangrijk is bij een verhuizing door middel van de checklist verhuizen, dit is de ultieme checklist die niet mag ontbreken bij uw verhuizing. Met deze handige checklist zorgt u voor een goede voorbereiding en een soepele verhuizing.
Verhuischecklist: wat is belangrijk bij een verhuizing?
De periode waarin u verhuist is altijd druk. Om u te ontlasten, hebben we speciaal voor u alle belangrijke punten die bij een verhuizing komen kijken in onze checklist verhuizen gezet. Deze verhuizen checklist zorgt voor een soepele verhuizing.
Oude woning
U gaat uw oude woning achter u laten met een verhuizing. Dit gaat niet alleen gepaard met de nodige emoties, maar ook met een aantal zaken die u moet regelen. Denk aan het opzeggen van de huur bij een huurwoning of het verkopen van een eigen woning. Ook is het handig om afspraken te maken met de nieuwe bewoners over onder andere het overnemen van meubels of spullen.
Nieuwe woning
Bij een nieuwe woning is een van de eerste stappen van de verhuischecklist het tekenen van het huurcontract of het koopcontract. Na geproost te hebben op uw nieuwe huis, is het zaak om alle ruimtes in de nieuwe woning op te meten zodat u weet hoe u alles in kunt gaan richten. Kijk ook waar alle aansluitingen zitten zodat u hier rekening mee kunt houden. Nu is het tijd voor het leukste deel: het kopen van meubels en andere spullen voor uw nieuwe huis.
Let erop dat u zich, als u naar een nieuwe gemeente verhuist, hier opnieuw inschrijft.
Voorbereiding verhuizing
Tijd om de verhuizing voor te bereiden. Dit is een grote klus, aangezien hier veel bij komt kijken. De verhuisdag moet worden ingepland, u moet oude spullen die u niet mee wil nemen weggooien of verkopen, er moeten verhuisdozen worden geregeld, meubels uit elkaar worden gehaald en familie of vrienden worden ingeschakeld voor hulp. Ook moet u een adreswijziging doorsturen, een eventuele parkeervergunning opzeggen of aanvragen en vrije dagen opnemen voor de verhuizing. Om het uzelf gemakkelijk te maken, kunt u een verhuisbedrijf inschakelen die u helpt met het inpakken van uw inboedel, het verhuizen zelf en het plaatsen van uw spullen in uw nieuwe huis.
Dag voor de verhuizing
Wanneer de verhuisdag bijna is aangebroken, is het moment daar om al uw spullen in te pakken in verhuisdozen. Alles moet tactisch en efficiënt in dozen en in de verhuiswagen worden gestopt, zodat er zo min mogelijk ritjes gemaakt hoeven te worden. Bekijk onze inpaktips om te lezen hoe je je inboedel het beste kunt inpakken. Verhuisbedrijf Easy Moving kan u eventueel ook helpen met het inpakken van uw inboedel. Wanneer alles is ingepakt moeten de oude woning én de nieuwe woning worden schoongemaakt, zodat de meubels een nieuw leven krijgen in een frisse omgeving.
Verhuisdag
De verhuisdag zelf is altijd hectisch. De inboedel moet worden verhuisd vanaf het oude adres en gemonteerd in de nieuwe woning. Het is een hoop gesjouw. Gelukkig resulteert dit wel in een fijne, nieuwe plek.
Dit was in het kort onze checklist verhuizen. Wist u dat u zich kunt laten ontzorgen in het verhuisproces? Als u kiest voor verhuishulp, draagt u uw stressvolle verhuizing over aan een verhuisbedrijf. Zij nemen u vele taken uit handen die vallen onder de voorbereiding van de verhuizing, de dag voor de verhuizing en de verhuisdag zelf. U bepaalt zelf wat u precies afneemt en wat u zelf doet. Verhuisbedrijf Easy Moving zorgt onder andere voor:
- Het inpakken van uw inboedel. Doet u dit liever zelf, dan worden er verhuisdozen en andere benodigde materialen geleverd zodat u snel aan de slag kunt.
- Het eventuele demonteren van meubels.
- Het inladen van de inboedel om deze vervolgens te verhuizen naar het nieuwe adres met een verhuiswagen.
- Het zorgvuldig uitladen en neerzetten van alle spullen, inclusief het monteren van materialen.
- Indien gewenst kunt u er zelfs voor kiezen om extra services af te nemen, zoals een handyman service of een schoonmaakservice voor in uw nieuwe huis.
Voordelen hulp bij verhuizen
Zoals u al tussen de regels door kunt lezen, heeft het inschakelen van een verhuishulp enorm veel voordelen. Het grootste voordeel is het besparen van veel frustraties, energie en tijd. Een verhuizing kost veel moeite en door het meeste uit te besteden, gaat u uw verhuizing als rustiger ervaren. Zodat u na de verhuizing niet nog extra vrije dagen hoeft op te nemen om bij te komen.
Verhuisbedrijf Easy Moving is de juiste partner voor het afnemen van deze service. Door onze deskundigheid en jarenlange ervaring weten wij precies waar u aan moet denken en hoe we het aan moeten pakken, van efficiënt inpakken tot het omgaan met waardevolle en breekbare spullen. Wij zijn altijd op korte termijn beschikbaar, zodat u nooit lang hoeft te wachten en u uw verhuisdag snel kunt inplannen.
Easy Moving inhuren voor uw verhuizing
Staat u na onze verhuis checklist te popelen om uw verhuizing uit handen te geven? Dan staan we graag voor u klaar als verhuishulp. Wij begrijpen dat het fijn is om op voorhand te weten waar u aan toe bent wat betreft de kosten. Daarom kunt u bij ons heel makkelijk online een offerte aanvragen. Dit doet u via het online formulier of via de knop hieronder, waarna u onze verhuishulp heel gemakkelijk kunt boeken. Laat u ontzorgen!